dinsdag 26 november 2013

Uitje van school

Vandaag
sta ik vroeg op.
Iets vroeger
dan anders.
Meteen wassen
en ook
meteen aankleden.
Ontbijt naar
binnen werken.
En dan....
dan gaan we op stap.

S. en ik
gaan naar school.
Zijn klas
heeft een uitje
en ik ga mee.

Voor t eerst
in 5 jaar
ga ik mee
met zijn klas.
Gelukkig
nog net
op tijd,
hij zit
in groep 8.

De andere ouders
die meegaan
zijn gepokt
en gemazeld.
Ik niet,
ik ben bleu.

En ik geniet.
Ik ga mee!
Op de fiets,
naar een boerderij.
Daar aangekomen
moet ik
'mijn groepje'
in de gaten houden
en zorgen
dat ze niet
al te erg
gaan gillen.

Het verbaast me
hoe ik
heel makkelijk
de gillende kinderen
langs me heen
laat glijden.

Ik geniet.
Gil maar raak,
doe maar,
het deert me niet.
En nou allemaal 
koppen dicht!
Want opletten
moet wel.

Weer thuis
ben ik
koud,
nat,
vies,
dorstig,
maar niet moe,
en niet overprikkeld.

Wat een dag.
Wat een stap.