maandag 25 maart 2013

Verjaarspartijtje (2)

We hebben
het weer gehad,
het was zó voorbij,
het partijtje van
onze 11-jarige.

Het was super
en heel erg leuk.
Zoon genoot
en ik ook,
tot mijn
stomme verbazing.

Het waren dezelfde
gillende jochies
als altijd
in hetzelfde huis
met ongeveer
hetzelfde programma.
Iets eten thuis,
iets doen buitenshuis
en dan weer
iets eten thuis.

Wat was er anders
dit jaar?
Ik!
Ik was anders,
heel anders.
Wat een verschil
met vorig jaar.

Evengoed
werd ik
vandaag wakker
met veel pijn
en het gevoel
dat mijn lijf
in een droogtrommel
vast zit.
Opstaan gaat moeilijk.
Maar dit keer
maakt het me niet uit.


Ik genoot en
verwacht nu niets,
leg me neer
bij wat is.
Mijn lijf
doet dat
immers ook.

Heb ik vandaag
lekker de tijd
voor de krant
van zaterdag.

Ik lig en geniet.
Wat ben ik al ver.
Benieuwd wat ik
volgend jaar
allemaal kan.