zondag 31 maart 2013

Klussen en verbouwen

Herstellen
van ME
is niet hetzelfde
als genezen zijn
van ME,
zo heb ik
weer eens
geleerd.

Tijdens de
twee weken
dat er hier
werd verbouwd
ging eerst
langzaam
en toen snel,
heel snel
bij mij
de rek er uit.

Ik werd
een snauwend monster
dat niets meer
kan relativeren.

Gelukkig
was mijn lief
zo alert
dat het
in elkaar zetten
van ons bed
en het snel inruimen
van onze slaapkamer
hoge prioriteit kreeg.

Nu lig ik
in bed.
Boven gaat
het klussen door.
Ik lig
en zoek naar
de brokstukken
van mezelf.
Ik zoek
naar het plaatje
van hoe ik
twee weken geleden
nog was,
maar vind het niet.

Dat was
een spannend spel!
'Klussen & Verbouwen',
U gaat
NU terug 
naar AF
en u blijft daar 
tot het trillen
is gestopt,
tot het snauwen 
is afgenomen,
en u niet
meer denkt
om te vallen.

Het huis
is bijna klaar
en ik ook,
maar dan andersom.
Toch zie ik
ook nu
vooruitgang.
Dit spel
had vorig jaar
überhaupt
niet gespeeld
kunnen worden.

Zo dus!