donderdag 15 november 2012

Vooruitgang

Vooruitgang
is meer kunnen bakken
dan een simpel recept.

Vooruitgang
is pasta koken
en me tegelijk
met de saus bezighouden.

Vooruitgang
is de zadelkruk bedanken
voor verleende diensten
en boven wegzetten,
omdat hij in de keuken
toch maar in de weg staat.

Vooruitgang
is niet meer doordraaien
van mijn eigen denken
en rust en ruimte voelen.

Vooruitgang
is languit op de bank
liggen lezen
en me daar niet
slecht onder voelen.

Vooruitgang
is genieten van het moment,
besluiteloos mogen zijn
als ik daar zin in heb
en me niets aantrekken
van wat allemaal moet.

Vooruitgang
is voelen dat ik
meer mezelf word
naarmate er meer
van de pijn vertrekt.

Vooruitgang
is trots zijn op mezelf,
over waar ik vandaan kom
en waar ik nu sta
ook al weet ik niet
waar ik heen ga.

Vooruitgang
is loslaten van wat was,
en wel zien
wat er komen gaat.