vrijdag 28 september 2012

Herfst!

Jaren lang was de herfst
de tijd van achteruitgang.
Blaadjes vielen en in mij
viel ook 't één en ander,
zonder dat ik daar
iets tegen kon doen.

Nu niet.
Dit keer is de herfst
precies zoals ik graag zie.
Een periode van
buiten wandelen,
rode wangen krijgen,
opspattend water zien
van het IJsselmeer.
En overal die
heerlijke geur
van rotte bladeren
terwijl ik zo heerlijk
levend ben.

Deze herfst lig ik
niet op de bank
als Schatje
in de avond thuiskomt,
maar sta ik in de keuken
en vertel hem wat ik deed,
wat ik zag, wat ik meemaakte.

Ik loop en ik geniet.
Ik loop en ik kijk.
Ik loop en ik ruik.
Ik loop en ik leef.

De herfst is weer
mijn favoriete tijd van het jaar.
Laat maar vallen die blaadjes,
ik stap er gewoon overheen.

Deze herfst begint
mijn leven opnieuw.
Versie 2.0 van mij.
De verbeterde versie.