vrijdag 29 juni 2012

Op zoek naar de UIT-knop

Twee slechte nachten
en weg is de rek.
Ik lig op de bank
met een hoofd
dat wil ontploffen.

Altijd weer zoek ik
naar verklaringen.
Waarom nu
en niet vorige week.
Wat deed ik wel
en eerder niet
of juist andersom.

De neiging
om een schuldige
aan te wijzen
is blijkbaar onuitroeibaar
en slaat nergens op.
Ik word er immers
niet beter door.

Misschien heb ik een terugslag
van het bioscoopuitje
afgelopen weekend.
Misschien ook niet.

Misschien draaide
mijn hoofd
helemaal door
van het doen
van de administratie
en het uitzoeken
van alle hypotheekpapieren.
Misschien ook niet.

Misschien komt het
omdat ik deze week
op dinsdagmorgen
al om half 10
op de fiets zat.
Misschien ook niet.

Misschien komt het
omdat ik gisteren
naar een winkel ging
terwijl ik niet
zo'n beste dag had.

Misschien komt het
door alles bij elkaar.
Misschien ook niet.

Na 4 jaar
krijg ik er nog steeds
geen grip op.
De ME is op geheel
eigen wijze
en daar heb ik
mij naar te voegen.
Een uitdaging voor
iemand die normaal
graag alle touwen
zelf in handen heeft.

Dus lig ik op de bank
en probeer mijn
hoofd uit te zetten.
Dat valt nog niet mee
want de uit-knop
zit elke dag op
een andere plek.