woensdag 13 juni 2012

Lekker moe

Het is maandag,
een gewone doordeweekse dag.
In de ochtend ga ik
naar een behandelaar.
Dan moet ik even rusten.
Na het rusten
voel ik me goed.
Ik wil wat eten,
maar grijp mis.
Een lege koelkast
kijkt mij aan.

Ik stap op mijn elektrieke fiets
en haal wat spulletjes.
Thuisgekomen eet ik
het vers aangekochte lekkers.

Dan volgen er
uren van rusten
met af en toe iets doen.
Boekje lezen, liggen,
thee zetten, beetje kletsen,
op de bank hangen,
Zoon die uit school komt begroeten
en van drinken voorzien,
weer even hangen.
Zo kabbelt de dag voort.

In de avond liggen wij op bed
voor de grote gezinsknuffel
van 3 personen en 2 katten.
We praten wat, lachen wat
en ik denk tegelijkertijd
'wat klopt er nu toch niet?

Ineens weet ik het.
Ik ben Lekker Moe!
Passend bij wat ik deed
op deze voor mijn doen drukke dag.
Niet volledig uitgeput,
lopend op mijn tandvlees en
vooral niet met het gevoel
dat deze moeheid
nooit meer weggaat.

Ik ben Lekker Moe.
Ik ben Lekker Moe!!!!
Weer een nieuw woord geleerd.
Naast Erg Moe en Heel Erg Moe
bestaat er ook Lekker Moe.

Gewoon Lekker Moe.
Een voldaan gevoel.
Een héél welkom gevoel.