zondag 17 juni 2012

Bijna, maar nog niet helemaal

Even dacht ik dat ik klaar was.
Ook al wist ik eigenlijk wel beter.
Maar toch.
Een week lang meer energie.
Momenten van heee!
Goh! en dat viel mee!

Stiekem meer gaan doen,
zoekend naar de grens.
Waar ligt de grens
en is er nog wel een grens?

Nou, dat heb ik geweten.
Om kwart voor 6
al pannenkoeken bakkend,
kwam ik de grens tegen
toen die van grote hoogte
op mij neerviel,
Klaboem! 
Terug van weggeweest.

Het was dus heel even,
proeven van dat
waarvan ik hoop
over niet al te lange tijd
de uitgebreide versie
te proberen.

Want met het verdwijnen
van die grens
ook al was het voor even,
is meteen het 'zal het'
en 'dan ga ik
en dan wil ik',
het dromen over
'wat als en daarna',
weer in volle hevigheid
losgebarsten.

De beer is los.
Nu nog even duidelijk maken
dat die slak ook mee moet.