zaterdag 28 april 2012

Voetbaltraining

Het was lekker weer.
Veel zon met af en toe een wolkje.
En als klap op de vuurpijl
had ik ook nog een goede dag.

Meestal is de koek snel op
maar dit keer niet.
Eerst kwam de ergotherapeut
en daarna ging ik rusten.

En toen merkte ik
tot mijn stomme verbazing
dat er nog energie was.

Dus ging ik naar het voetbalveld
op mijn elektrische fiets
om te kijken naar mijn kind
dat een voetbaltraining kreeg.

Ik zat daar op een bankje
met mijn gezicht in de zon
en alles was goed.
Zo goed als het maar kan zijn.

Ik miste de meeste wedstrijden
maar deze dag zat ik in de dug out
en keek naar mijn voetballende kind.

De mooiste momenten
zijn voor mij de momenten
dat ik mee kan doen
met het leven van alledag.

Ik hoef niet naar Eurodisney
een voetbaltraining is genoeg.