vrijdag 2 maart 2012

Wat zou ik doen.......

Stel dat ik
op een dag opsta
en merk
dat alles het weer doet.
Wat ga ik dan doen?

Zou ik op de trein stappen
naar de Albert Cuyp gaan
en een broodje pom kopen
met veel pepers?

Zou ik slenteren over de
Amsterdamse grachten
en dan langzaam
op een terras
verschrikkelijk dronken worden
van een heleboel rosé
terwijl de zon schijnt?

Zou ik naar het bos gaan.
Heel hard rennen,
zomaar neervallen,
heen en weer schurken
tegen bomen aan
en in de modder rollen
alsof ik een wild zwijn ben?


Of sleep ik mijn Lief het bed in,
doe de deur op slot
en put hem zo uit
met hete stomende sex
dat hij 2 weken niet meer kan lopen
en verlangt naar de tijd
dat ik passiever was?

Kietel ik Zoon 
net zo lang
tot hij niet meer kan
en nog even langer
om dan samen alles te doen
waar we op dat moment
maar zin in hebben?

Zou ik voor mezelf
een eetfeest geven
en dagen lang
alle heerlijkheden
maken én op eten
die ik me eindeloos
heb ontzegd
in de hoop op beterschap?

Of zou ik niets doen?
Gewoon genieten?
Wetend dat de dag voor me ligt.
Voelend dat ik niets hoef te plannen,
dat ik kan doen
wat ik wil
wanneer ik wil
met een lijf
bruisend van energie,
een hart vol blije verwachting

Wat nooit went
ook niet na 4 jaar
is het totale gebrek
aan zorgeloosheid.

Wat nooit stopt
ook niet na 4 jaar
is het enorme verlangen
naar spontaniteit.

Als ik toch eens
dan zou ik echt
en dan doe ik
en dan ga ik
totdat ik
en nog even meer
en nog even verder!

Dat dus....
Ik hoop maar
dat jullie me
kunnen bijhouden
als het zover is.