donderdag 8 maart 2012

Samen

Mijn Lief is moe.
Ook moe
Anders moe.

Mijn Lief is niet ziek
maar ook zijn leven
ligt op zijn gat

Mijn Lief is niet ziek
maar ook zijn leven
is niet zorgeloos.

Mijn Lief is niet ziek
maar ook zijn leven
kent weinig spontaniteit.

Mijn Lief is niet ziek
maar ook hij heeft verdriet
om wat niet kan.

Mijn Lief is niet ziek
maar ook zijn leven
wordt beïnvloed door ziekte.

Mijn Lief is niet ziek
en dus zorgt hij ervoor
dat alles doorgaat.

Mijn Lief is niet ziek
en daarom
doet hij het huis
zorgt hij voor ons kind
gaat hij met hem mee naar voetbal
doet hij de boodschappen
werkt hij in de tuin
koopt hij de kleding voor Zoon
brengt hem naar verjaarspartijtjes
gaat hij naar de ouderavonden
voert hij de rapportgesprekken
pept hij mij op
hoort hij mij aan op een slechte dag
boent hij de badkamer
schrobt hij de plee
gaat met mij mee
naar alle medische afspraken
en werkt er ook nog bij


Mijn Lief is moe.
Ook moe.
Samen moe.
Anders moe.
Maar wel samen.
Hij en ik.