woensdag 21 maart 2012

Kleine meisjes bed tijd

Het is zondagavond.
Ik ben aan het eten
en kijk op de klok,
half 7 pas.
Nog geen bedtijd
maar ik ben zó moe,
dat eten niet goed lukt.

Dan maar op de bank liggen,
terwijl de rest verder eet.
Maar liggen op de bank
is niet goed genoeg.
Ik moet naar bed.
Dat is één trap op,
vijftien treden.
Schoenen uit.
Riem los, broek uit.
Oeps, nu val ik om.
Vest uit, trui uit, shirt uit.
BH los en afdoen.
Dat gaat moeilijk,
want mijn arm doet pijn.

Nu ben ik zo moe
dat ik bijna begin te huilen.
Vooruit, je bent er bijna!
Pyjama aan.
Nog één trap op,
weer vijftien treden.
Stap voor stap ,
ik loop een marathon.

Daar is het bed, gelukkig.
Nu hoef ik niets meer,
alleen nog maar liggen.
De dag is klaar.
Ik kijk op de klok.
Zondagavond,
kwart voor zeven.
Kleine-meisjes-bed-tijd.

afb. afkomstig van internet