dinsdag 13 maart 2012

In gedachten

Soms doe ik het wel eens.
In gedachten de dingen doen
die ik vroeger deed.

Dan sta ik om 6 uur op.
Het is nog donker buiten.
Ontbijten, douchen, aankleden.
En dan naar de trein.
Die is vol,
dat wordt staan.

Als ik aankom
op het werk
doe ik de dingen
die ik ooit deed.
Wat dat was
kan ik me nu
niet meer
zo goed voorstellen.
Veel praten, vergaderen,
weinig tijd om te eten,
veel stress en gedoe
om niks eigenlijk.

Als ik naar huis ga,
zit ik in de trein,
Die is vol,
dat wordt staan.
En de trein heeft vast
ook vertraging,
want dat was meestal zo.

Of wacht eens,
misschien is het
wel een avond
dat ik een hapje eet
in de stad.
Dan maken we er ook
meteen zomer van.

Hoogzomer in de Jordaan,
terrasjes en een relaxte sfeer.
Lekker hangen en bijkletsen.
Hapje eten en licht aangeschoten
op de trein stappen
naar huis.
Niet vergeten
om de wekker te zetten,
morgen weer een dag,
dat ik in gedachten
naar het werk ga.