maandag 5 maart 2012

Acceptatie

Kan ik zijn wie ik ben
als ik niet ben
wie ik eerst was?

Kan ik mezelf accepteren
als ik niet meer kan
wat ik eerst wel kon?

Kan ik zien
wie ik ben
als ik niet herken
dat die vrouw
in de spiegel
is wie ik nu ben?

Kan ik houden van mezelf
als dat wat ik doe
niet klopt met dat
wat  ik voor ogen had?

Kan ik houden van mezelf
als mijn lijf een miskoop blijkt
en ik de bon kwijtraakte
zodat ruilen er niet meer in zit?

Kan ik me voorstellen
dat ik mezelf uitkies
staand in een rij tussen anderen?
Doe die maar, zij bevalt me wel

Ik wel hoor.
Ik hou wel van een miskleun.
Niet compleet zijn geeft mij rust.
Geen perfectie meer nastreven
lucht eigenlijk best wel op.
Zo komt er eindelijk ruimte
om te zien wie ik ben.

Had ik het toch zó druk
met zoeken naar mezelf
al die jaren, 
dat ik niet zag
dat wat ik doe
niets toevoegt
aan wat ik ben.
 
Ik ben.
Want ik besta.
En dat is genoeg.
Voor nu.