donderdag 16 februari 2012

Duidelijke communicatie

Ik ben een communicatief wonder.
Altijd al geweest.
Je kunt niet duidelijk genoeg zijn.
Zo denk ik erover.
Mijn woorden hebben maximaal effect.
En zorgen voor vrolijke chaos.
Dat was niet helemaal wat ik voor ogen had,
Maar ach, ik doe het er maar mee.

Zoon heeft regelmatig een lachstuip.
Om de opmerkingen van zijn moeder.
Vanmorgen bespraken wij de top 3.
Van dolle onzinnige uitspraken.

Op nummer 3 staat met stip genoteerd:
'hij had een slinke flok op'.


Op nummer 2 vinden we terug:
'Stop jij het tafelkleed even in de vaatwasser?'


En op nummer 1 de kampioen:
'Klop jij de theepot even uit?'

Jullie merken het al, ik kan goed communiceren.
En geef anderen veel vrijheid.
Om mijn opdrachten naar eigen goeddunken
te interpreteren
Zo ben ik hè.

Je krijgt veel als je met mij omgaat,
en ook nog een beetje extra.
Of je het nu wil of niet.