woensdag 22 februari 2012

Bibliotheek

Vandaag ga ik naar de stad.
Ik fiets naar de bieb.
Halverwege is mijn accu leeg.
Dom, niet aan gedacht om het te controleren.

Wat ga ik nu doen?
Doorgaan of terug?
Ik ga door want ik ben een vrouw met een missie.
Zonder boeken stort het leven in.

Dus fiets ik verder, op eigen kracht.
Ik kies een grote stapel boeken uit.
Dan kom ik iemand tegen.
Dat is niet goed, ik kan beter maar 1 ding tegelijk doen.
Naar de bieb, op eigen kracht fietsen én praten is te veel van het goede.
Maar ik verstop me niet.
Ik ben namelijk een enorme kletskous.
Praten is mijn hobby.
Als je me zo hoort, zou je niet denken dat ik altijd uitgeput ben.
Ik praat niet alleen met mijn mond, mijn hele lijf doet mee.

Dat was niet verstandig denk ik op de terugweg.
Zo praten terwijl de accu leeg was.
Nu beweeg ik op geleende energie.
En als ik thuis kom sta ik diep in het rood.
Dom mens, denk ik elke keer weer.
Je leert het ook nooit.

Gelukkig heb ik nu veel boeken.
Missie geslaagd.
Alleen de manier waarop is voor verbetering vatbaar.